محتوای متنی عالی با طراحی ضعیف، هنوز هم از نظر ارزش، محتوایی ضعیف است. همین یک جمله می تواند ارزش محتوای تصویری را نشان دهد. بر اساس جدیدترین تحقیقات بیش از ۹۰ درصد اطلاعاتی که به مغز وارد می شود بصری است. به خاطر داشته باشید، محتوای تولید شده توسط شما در این بخش در قالب یک تصویر باید گنجانده شود. و یا اینکه از تصاویر برای ارسال بهتر پیام محتوای خود به مخاطب استفاده کنید. این محتوا می تواند برای مخاطبین مختلفی طراحی شود و در حالت های مختلف به مخاطب ارائه گردد.
از گذشته تا کنون متن و نوشته یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین راه های ارتباط انسان ها بوده است. جادوی متن زمانی احساس می شود که شما با ترکیب واژگان مختلف می توانید با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید و او را تحت تاثیر نوشته ی خود قرار دهید. حتی با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی و افزایش تعداد مخاطبان محتواهای ویدیویی یا تصویری، همچنان افراد مختصص علاقه مند به خواندن مقالات هستند و نوشتن یک مقاله با حفظ استانداردهای آن می تواند این بخش از مخاطبینتان را راضی نگه دارد
جذابیت گرافیکی محتوای تولید شده: همه ما از کودکی که به تماشای کارتون های جذاب می
نشستیم (به جز جایی که سوباسا توی هوا معلق میشد و مجبور بودیم تا هفته بعد با عذاب صبر
کنیم) و از دیدن محتواهای جذاب و سرگرم کننده ای که برای ما تولید می شد لذت می بردیم،
تا وقتی که بزرگ شدیم و شروع به تماشای فیلم های جدید با گرافیک بالا و بهترین کیفیت
کردیم. همیشه تحت تاثیر محتوای ویدیویی بودیم. جذابیت یک محتوای ویدیویی مهمترین شاخصه
ای است که آن را از سایر انواع محتوا متمایز کرده و هر گروه سنی را به خود جذب می کند.
لذت گوش دادن به صدای کاست استاد شجریان، در یک روز بارانی پاییزی وقتی یک فنجان قهوه در دست دارید، یک نوستالژی خاطره انگیز و تکرار نشدنی و یک تجربه ی شیرین استفاده از محتوای صوتی را برای هر یک از ما تداعی می کند. یکی از قدیمیترین انواع تولید محتوا در جهان تولید محتوای صوتی است و استفاده از آن به زمان پیدایش اولین دستگاه های رادیو باز میگردد. مسافرانی را در نظر بگیرید که در گذشته در حال تردد در سطح شهر ها بودند، در زمانی که تلویزیون و اینترنت هنوز متولد نشده بود این محتوای صوتی بود که پس از محتوای متنی در میان مردم جا باز کرد و به یکی از محبوب ترین روش های تولید محتوا تبدیل شد.